כל מה שצריך לדעת לפני קניית דוקרנים לחניון

מחסום דוקרנים לחניון הוא דרך שימושית ויעילה במיוחד ליצור מחסום חד כיווני ובכך למנוע בריחה של נהגים שלא מעוניינים לשלם. למערכת דוקרנים לחניונים יש מגוון יתרונות, ובראשם שימוש פשוט יחסית ללא צורך בחשמל וטכנולוגיה מתקדמת במיוחד. במדריך זה מבית תהל שערים נרחיב על כל מה שצריך לדעת לפני שאתם קונים דוקרנים לחניון.

דוקרנים לחניון – איך זה פועל?

מחסום דוקרנים זהו למעשה מחסום המאפשר נסיעה בכיוון אחד בלבד. המחסום מורכב משלוש שלשות של דוקרנים (תשעה סך הכל) הבולטות מהמחסום לגובה של מספר סנטימטרים. כאשר רכב נוסע בכיוון מותר, הדוקרנים מתקפלים ומאפשרים לרכב לעבור, אך במידה והרכב נוסע בכיוון אסור הדוקרנים קורעים את צמיגי הרכב ומונעים ממנו לנסוע.

יתרונות דוקרנים בחניון

דוקרנים הפכו לסוג מחסום פופולארי במיוחד בחניונים, ולכך יש מספר סיבות:

  • דוקרנים הם אמצעי פשוט ליצירת מחסום חד כיווני שלא דורש תשתית חשמל מיוחדת.
  • מדובר באמצעי מסיבי שקל יחסית לייצר באופן שיהיה עמיד לאורך זמן.
  • ניתן לנעול דוקרנים באופן זמני באמצעות כיפת נעילה.
  • ניתן להתקין דוקרנים על גבי משטחים מרוצפים מכל סוג.
  • דוקרנים יכולים לשמש גם כפסי האטה.

מה חשוב לדעת לפני קנייה והתקנה של דוקרנים בחניון?

לפני שאתם בוחרים ומתקינים מערכת דוקרנים בחניון שלכם חשוב לשים לב לדברים הבאים:

  1. התקנה על משטח ישר בלבד

זוהי אינה המלצה – חובה לפי חוק להתקין מערכת דוקרנים על משטח ישר בלבד. אסור להתקין מחסום דוקרנים על משטח עקום, סדוק או לא יציב מאיזושהי סיבה.

  1. חיבור חזק לקרקע

חשוב לזכור כי כלי רכב עוברים מעל לדוקרנים – ומדובר בגופים ששוקלים לא מעט. מסיבה זו חשוב מאוד שהדוקרנים יהיו מקובעים היטב לקרקע ולא יזוזו באופן לא רצוי גם בתגובה למשיכה חזקה ביותר.

  1. התקנה על גבי משטח בטון

במידה ואתם מתקינים את מחסום הדוקרנים על גבי משטח בטון, ניתן לעגן את המחסום באופן ישיר לבטון. ניתן גם להתקין את המחסום על גבי אבן משתלבת, אך שימו לב כי דרך התקנה זו אינה מומלצת. אם אתם בוחרים בכל זאת לעגן את מחסום הדוקרנים לאבן משתלבת, יש לצקת מעליה שכבת בטון אליה יעוגן המחסום.

  1. התקנה על גבי משטח אספלט

במידה ואתם מתקינים את מחסום הדוקרנים על גבי משטח אספלט, הדרך המקובלת לעשות זאת היא באמצעות יתדות התכת המוחדרים לעומק האספלט.

  1. התקינו את הדוקרנים באופן מדורג

מומלץ מאוד להתקין את הדוקרנים באופן מדורג ולא ישר (כלומר זה לצד זה) וזאת במטרה להקל עליכם לטפל בדוקרנים ולאפשר גישה קלה אליהם.

  1. פסי האטה

צבעו זוג פסי האטה לפני הדוקרנים על מנת שרכבים יאטו מעט לפני שהם עוברים מעל למחסום בצידו המותר. כמו כן בצידו האסור מומלץ לשים שילוט מתאים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים